درآمد مدیران ایرانی در مدیریت کسب و کار

مدیریت یکی از مهم ترین نقش ها در سازمان است که اگر به درستی اجرا شود روی کسب و کارها میتواند از نظر درآمدی اتفاقات بینظیری را رقم برند. حال در این بین اگر آموزش مدیریت کسب و کار ببنید و یا از مشاورین کسب وکارکمک بگیرید به شدت میتواند در رشد کسب و کارتان تاثیرگذار باشد. در ادامه قصد داریم به درآمد مدیران ایرانی و رشد کسب و کار از طریق مدیریت درست و کاربردی بپردازیم.

مدیریت چیست؟

پیش از هرچیزی اول در مورد مدیریت و قدرت آن صحبت می کنیم که خیلی از افراد ممکن است سوال داشته باشند که مدیریت چیست؟

برنامه ریزی، نظارت بر کارها، تصمیم گیری و انجام کارهایی که به پیشرفت یک کسب و کار کمک می کند را مدیریت می گویند.

علی قلی زاده مدرس مدیریت کسب و کار، همیشه در مورد  مدیریت اینطور می گوید که به خوبی قدرت مدیریت در کسب و کار را نشان می دهد:

مدیریت دانشی نیست که شما فقط به صورت تجربی یادبگیرید. به گفته علی قلی زاده، آموزش مدیریت کسب وکار در ایران جزو محدودترین آموزش ها است که آموزشگاه ها و مدارس کمی هستند که به خوبی به مدیریت مسلط باشند و بخواهند آن را آموزش دهند؛ زیرا در آموزش مدیریت کسب و کار باید تجربه خوبی داشته باشید و چالش های زیادی را برطرف کرده باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آن را آموزش دهید.

صرف نظر از اینکه شما در چه موقعیتی هستید یا اندازه کسب و کارتان چقدر است، برای اینکه بتواند بهتر کسب و کارتان را رشد دهید، نیاز دارید که آموزش مدیریت کسب و کار  ببینید.

پیتردراکر، پدر علم نوین مدیریت در دنیا می گوید: “مدیر کسی است که مسئول طراحی، اجرا و نظارت است”.

درآمد مدیران در ایران چقدر است؟

در مورد درآمد مدیران در ایران باید بهتون بگوییم که این مورد بستگی به موارد زیادی دارد، مواردی همچون تجربه مدیر، حوزه کاری که قرار است فعالیت کند، رزومه مدیر و موارد دیگر که در نهایت درآمد مدیر در ایران را مشخص می کند. اما طبق آمار سال 1402 در کمترین حالت درآمد ماهانه یک مدیر بیش از 20 میلیون تومان است که برای مدیران رده متوسط میتوان تا مبلغ  40 میلیون تومان هم تخمین زد که این درآمد میتواند به صورت حقوق ماهانه باشد یا بعد از به اتمام رساندن هر پروژه می باشد.

اگر شما در این حوزه با تجربه باشید قطعا درآمد شما بیشتر خواهد داشت چراکه مدیران زیادی در ایران هستند که میانگین ماهانه درآمد غیرقابل شمارشی دارند چون در مدیریت برای افزایش درآمد هیچ محدودیتی وجود ندارد که در ادامه توضیحات بیشتری ارائه دادیم.

روش های درآمدزایی مدیران کسب و کار

در مدیریت شما می توانید از روش های زیادی کسب درآمد کنید که به صورت کلی در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد؛

دریافت پروژه مدیریتی: در این روش مدیر پروژه های مدیریتی که در آن شرکت ها نیاز به بهبود سیستم دارند قبول می کند تا به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

مشاوره  کسب و کار: اگر در زمینه مدیریت مهارت خوبی دارید می توانید به کسب و کارها مشاوره بدهید، یعنی جرئیات کسب و کار آنهارا بررسی کنید و تجربیات خود را به آنان منتقل کرده و در نهایت هم راهکار بدهید.

 

سهام داری در استارتاپ‌ها: یکی از بخش های جالب در مدیریت این می باشد که شما سهام دار باشید. یعنی مدیر به عنوان یک سهام دار در یک شرکت نوپا یا استارتاپ سرمایه گذاری می کند و بخشی از درآمد این استارتاپ ها را شریک باشید.

کمترین میزان درآمد مدیران در ایران

مدیریت دانشی است که در ایران افراد بسیار کمی به آن مسلط هستند اما درخواست های بسیار زیادی را دارد؛ یعنی اگر شما یک مدیر تازه کارهستید هم می توانید درآمد داشته باشید. خیلی از شرکت ها در ایران هستند که به مدیرانی تازه کار نیاز دارند تا بتوانند به آنان آموزش بدهند. کمترین میزان درآمد مدیران در ایران ماهانه به صورت میانگین 20 میلیون تومان است. این میزان درآمد ممکن است بسته به شرکت و شرایط مختلف متغیر باشد.

متوسط میزان درآمد مدیران در ایران

اگر شما در سطح نسبتا متوسطی قرار داشته باشید و تجربه و سابقه نسبتا خوبی داشته باشید ماهانه بیش از 20 تا 40 میلیون تومان می توانید به عنوان یک مدیر درآمد کسب کنید. عمدتا مدیرانی که بالای 40 میلیون تومان درآمد دارند استخدام جایی نخواهند بود و خودشان به صورت پروژه ای فعالیت می کنند. البته ناگفته نماند برند های زیادی در ایران هستند که به مدیران ماهانه بیش از 40 میلیون حقوق می دهند.

بیشترین میزان درآمد مدیران در ایران

مدیرانی که درآمد بالایی دارند چندین ساله که در این حوزه کارکرده و تجربه های زیادی کسب کردند و پروژه های مختلفی را به نتیجه رساندند. به نوعی رزومه کاری آن ها گویای همه چیز بوده و همین امر آن هارا برند کرده و رقم آن ها در هر پروژه و کاری را افزایش داده است. به طور میانگین درآمد این مدیران حتی می‌تواند به چندین میلیارد تومان  هم برسد. همچنین، عوامل اقتصادی و شرایط بازار نیز بر روی این میزان تأثیر می‌گذارند و ممکن است با تغییر زمانی به روز شود.

آموزش مدیریت کسب و کار

شرکت هایی که هزینه بیشتری برای آموزش مدیریت می پردازند، اغلب تا ۱۵ درصد عملکرد بهتری دارند.

اگر می خواهید فروش شرکتتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، باید حتما مدیران فروش شما به قدر کافی آموزش ببینند. شرکت هایی که بیش از ۵۰ درصد از بودجه کلی آموزش فروش خود را روی آموزش مدیریت سرمایه گذاری می کنند، معمولا نتایج بهتری می گیرند، یعنی تا ۱۵ درصد فروششان بیشتر می شود. این اطلاعات به شما کمک می کند رویکرد بهتری نسبت به مساله فروش داشته باشید و بتوانید رضایت مشتری را تضمین کنید.

مدیران و کارآفرینان برتر ایران

علی قلی زاده با مطالعه زندگینامه کارآفرینانی همچون بهروز فروتن، احد عظیم زاده، سلطان حسین فتاحی  و سایر کارآفرینانی که از نقطه صفر به رشد رسیدند، روش های موفقیت این مدیران و کارآفرینان برتر ایران را به صورت پادکست های صوتی در اختیاری عموم کاربران در وب سایتش منتشر کرده تا شما از روش‌هایی که آنها برای کسب موفقیت در کسب و کار خود به کار گرفته است، آگاه شوید. همچنین، با مطالعه زندگینامه کارآفرینان برتر می‌توانید از خطاهایی که در زمینه کسب و کار مرتکب شده است، یاد بگیرید و از تجربیات آن ها در راه رسیدن به هدف خود بهره‌مند شوید، برای دیدن این مصاحبه ها میتوانید به منبع این مصاحبه ها (وب سایت علی قلی زاده) در پایان مقاله مراجعه نمایید.

 

بهترین فیلم های کسب و کار برای آموزش مدیریت کسب و کار

 

فیلم‌های انگیزشی برای مدیران کسب و کار می‌توانند بسیار مفید و الهام‌بخش باشند. دلایل زیر توضیح می‌دهند چرا فیلم‌های انگیزشی می‌توانند برای مدیران کسب و کار مفید باشند:

الهام بخشی از رهبران برجسته

آموزش مهارت‌های مدیریت

ترغیب به تفکر نوآورانه

اصلاح روحیه و مدیریت استرس

بالا بردن اثربخشی فردی و سازمانی

برای دیدن بهترین فیلم های  انگیزشی کسب و کار به شما توصیه میکنیم به وسایت علی قلی زاده که در پایین مقاله به شما معرفی کرده ام، مراجعه کنید.

 مشکل رایج مدیران کسب و کار

در اینجا علی قلی زاده به 5 مشکل رایج که مدیران کسب و کارهای کوچک با آنها روبرو می‌شوند می پردازم و راه‌حل‌هایی برای عبور از آنها در اختیارتان قرار می دهم:

مشکل اول: مدیران مسئولیت اغلب کارهای کسب و کار را به عهده می گیرند و وقت کافی برای همه آنها ندارند.

راه حل | برای حل این مشکل مدیران می توانند کارهایی نظیر: اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق برای انجام کارها، استفاده از ابزارها و سیستم‌های مدیریت زمان، و بهره‌گیری از نیروی انسانی و تخصیص وظایف به افراد متخصص بهره ببرند.

مشکل دوم: صاحبین کسب و کار منابع مالی کافی برای رشد و توسعه کسب و کار در اختیار ندارند.

راه حل | برای حل این مشکل مدیران می توانند کارهایی نظیر: بررسی امکانات تامین مالی از طریق وام‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه های سودده، تسهیلات بانکی یا جذب سرمایه‌گذاران، افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها بهره ببرند.

مشکل سوم: مدیران استراتژی های مناسب برای جذب مشتریان جدید ندارند.

راه حل | برای حل این مشکل مدیران می توانند کارهایی نظیر: تحلیل بازار، شناخت مشتریان هدف، تعیین مزیت رقابتی، استفاده از روش‌های بازاریابی مناسب مانند تبلیغات دیجیتال، روابط عمومی، بازاریابی محتوا و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند.

مشکل چهارم: مدیران سیستم سازی مناسبی در قسمت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی ندارند.

راه حل | برای حل این مشکل مدیران می توانند کارهایی نظیر: سیستم سازی کردن فرآیندهای عملیاتی، آموزش و توسعه کارکنان، استخدام نیروهای متخصص و انعطاف‌پذیری در مدیریت منابع انسانی بهره ببرند.

مشکل پنجم: عدم دسترسی به فناوری‌ها و ابزارهای مناسب برای بهبود عملکرد کسب و کار.

راه حل | برای حل این مشکل مدیران می توانند کارهایی نظیر: بررسی و انتخاب ابزارهای فناوری مناسب، آموزش کارکنان در استفاده از این ابزارها و مداومت در به‌روزرسانی تکنولوژی‌های مورد استفاده بهره ببرند.

مدیران کسب و کارهای کوچک با این مشکلات مواجه می‌شوند، اما با استفاده از راه‌حل‌های فوق و اعمال تغییرات مناسب در ساختار و روند کار، می‌توانند بهبود و توسعه مستدام را در کسب و کار خود رقم بزنند.

پس دانستیم که اگر آموزش مدیریت کسب و کار ببینید می توانید درآمد بالایی را کسب کنیم. یکی از مهم ترین بخش ها و برگ های برنده برای درآمد بالا از مدیریت این است که هر روز آموزش ببینید و هر روز تجربه خود را افزایش دهید و رزومه کاری خودتان را قوی کنید در این حالت برای شما تعداد زیادی پروژه خواهد آمد که همین امر به شما عیار بالایی میدهد.

منبع : علی قلی زاده

https://aligholizadeh.ir/

vida

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

10 مدل برتر لباسشویی بوش 9 کیلو گرم در سال 2024

شنبه 7 بهمن 1402
لباسشویی بوش یکی از برندهای برتر در صنعت لوازم خانگی است و دارای بسیاری از ویژگی ها و مزایا است که شما را ممکن است به خرید آن ترغیب کند. همچنین امکان خرید محصولات بوش از فروشگاههای اصلی و با قیمت مناسب همواره مد نظر خریداران بوده است. در این […]

شاید برای شما جالب باشد

دسترسی های سریع