چگونه یوتیوبر شویم؟ یوتیوبرهای فارسی زبان

«چگونه یوتیوبر شویم؟» سوال اغلب افرادی است که دوست دارند مانند بسیاری از یوتیوبرهای فارسی زبان و خارجی در شغل یوتیوبری به درآمد بالایی برسند و همچنین زندگی خود را متحول کنند؛ اما واقعا چگونه یوتیوبر شویم؟ طبق آماری که سای الکسا در دوران باز بودن خود منتشر کرد، یوتیوب دومین وب‌سایت برتری می‌باشد که همه کاربران آن را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. یوتیوب درحال حاضر ماهانه بیش از 2 ملیارد کاربر فعال دارد که به وسیله حساب کاربری گوگل خودشان از این پلتفرم اشتراک ویدئو استفاده می‌کنند. یوتیوب تنها جنبه سرگرمی و ایجاد شهرت و محبوبیت ندارد، بلکه یک محیط جدی و تخصصی برای افراد حرفه‌ای می‌باشد که درآمد بالایی از شغل خود دارند. جالب است بدانید که بسیاری از افراد محبوبی که اکنون نامشان را در تلویزیون‌ها و بالای تیتر روزنامه‌های بزرگ جهانی می‌بینیم، کار خود را از یوتیوب آغاز کرده‌اند. برای مثال، بیلی آیلیش خواننده محبوب این روزها، در نوجوانی اولین موزیک ویدئوی خود را در چنل یوتیوب خود منتشر کرد و هزاران بازدید کسب کرد؛ این نشان می‌دهد که در آن زمان‌ها بهترین انتخاب برای یک خواننده ناشناخته نابغه مانند بیلی آیلیش، یوتیوب بوده است. پس بدون شک چه قصد داشته باشید یک یوتیوبر معروف در آینده بشوید یا فردی مهم‌تر از این، یوتیوب بهترین انتخاب برای شروع جذب مخاطبینتان می‌باشد.

اهمیت هدف‌گذاری در یوتیوبری

یوتیوبرها اولین چیزی که پس از چندماه فعالیت یاد می‌گیرند این است که تنها داشتن علاقه و اشتیاق کافی نیست، بلکه داشتن یک هدف و پایبندی به آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای خود اهداف کوتاه مدتی تعیین کنید که به تدریج به اهداف بزرگ‌تر دست پیدا کنید. این مورد به شما کمک می‌کند که تقریبا بفهمید پیشرفت در یوتیوب برای شما چقدر زمان‌بر است و هرقدر پیشرفت چقدر انرژی و زمان نیاز دارد.

موضوع

شاید ساده بنظر برسد، اما انتخاب موضوع اصلی‌ترین مرحله است. موضوع شما تعیین می‌کند که شما با چه افرادی رقابت می‌کنید و این رقابت چقدر سنگین است؟ و چه موضوعاتی را برای ویدئوها انتخاب کنید که این رقابت برای شما آسان‌تر شود؟ و همچنین مخاطب شما چه کسانی هستند؟ تمام این موارد مهم را موضوع شما مشخص می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین اصول یوتیوبری، داشتن یک موضوع ثابت برای تمام ویدئوها است. هیچ کانالی با گذاشتن ویدئوهای مختلف و متنوعی که هرکدام حوزه و موضوع جداگانه‌ای دارند موفق نخواهد شد؛ همچنین یوتیوب به همچین کانالی مجال جذب بازدید نخواهد داد. به مراحل زیر توجه کنید:

  • حوزه خود را انتخاب می‌کنید. برای مثال، برنامه نویسی
  • موضوع خود را مشخص می‌کنید. برای مثال، برنامه نویسی پایتون
  • سطح مخاطب خود را مشخص می‌کنید. برای مثال، افراد مبتدی
  • به تدریج، مخاطبین خود را جذب می‌کنید و آن‌ها بصورت دائم شما را دنبال می‌کنند.
  • همه آن‌ها علاقه‌مند به حوزه برنامه نویسی پایتون هستند، پس هروقت که ویدئوی جدیدی درباره پایتون آپلود کنید، همه آن‌ها خواستار دیدن آن هستند.

مراحلی که در بالا مشاهده کردید، روند پیشرفت یک کانال بود که موضوع خود را اصولی مشخص می‌کند و در راستای آن به فعالیت خود ادامه می‌دهد. حال بیایید این روند را در یک کانال غیراصولی مشاهده کنیم:

  • موضوع خود را مشخص نمی‌کنید و در حوزه‌های متفاوت و متضاد ویدئو آپلود می‌کنید. مد، موسیقی، هنر، برنامه نویسی
  • مخاطبینی که جذب می‌کنید، تعدادی علاقه‌مند به مد هستند، تعدادی موسیقی، تعدادی هنر، تعدادی برنامه نویسی.
  • هربار که یک ویدئوی جدید آپلود می‌کنید، یک موضوع مشخص دارد. مثلا برنامه نویسی. آن دسته از سابسکرایبرهایی که علاقه‌مند به برنامه نویسی هستند، این ویدئو را می‌پسندند، اما دسته دیگر که علایق متفاوت دارند، از ویدئو خوششان نمی‌آید و همچنین کانال شما را سابسکرایب می‌کنند. به این شکل، هربار که ویدئوی جدیدی آپلود کنید، بخشی از مخاطبین خود را از دست خواهید داد.

vida

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نوروز امسال را با تور نوروز نامی گشت سفر کنید

شنبه 17 دی 1401
بخش گردشگری اروپا به آرامی اما مطمئن با نشانه‌هایی از بهبودی در گذر از کرونا قرار دارد. رونق سفر در سراسر اروپا قرار است همچنان با وجود همه چالش‌ها در اخبار مربوط به تورم، رکود، قیمت نفت و … در سال میلادی 2023 افزایش یابد. به گزارش کاماپرس، اروپا یکی […]

دسترسی های سریع