اگر قصد سفر به گرجستان را دارید تور گلبرگ سیر را انتخاب کنید

تفلیس مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی در سال می‌باشد که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی زیبای گرجستان جذب این شهر می‌شوند، اما آگاهی از تاریخچه و داستان زیبای اینکه چگونه این شهرها و فرهنگ گرجی بوجود آمدند می‌تواند لذت سفر شما را دو برابر کند.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از تنوع قیمتی تور گرجستان نوروز گلبرگ سیر دیدن کنید و همچنین از تجارب باارزش کارشناسان استفاده نمائید.

تفلیس چگونه بوجود آمد؟

تفلیس در تاریخ و کتب گرجی‌ها معمولا یک شهر افسانه‌ای قلمداد می‌شود و همچنین نحوه پدید آمدن آن را افسانه‌های مختلف بیان می‌کنند.

داستان دستور ساخت تفلیس به زمان شاه واختانگ اول بر می‌گردد. شاه واختانگ یک شاهین سلطنتی داشت که آن را به همراه خود به شکار می‌برد. زمانی که شاه به همراه محافظان خود درحال شکار بود، شاهین سلطنتی ناگهان متوجه قرقاولی می‌شود و به سرعت برای شکار آن به سمتش می‌رود. پس از چندی انتظار، هر دو پرنده سقوط می‌کنند و به پائین می‌افتند. شاه و اطرافیانش که به دنبال شاهین سلطنتی می‌رود، متوجه می‌شوند که هر دو پرنده پس از افتادن درون چشمه آب داغ کوهستان که میان جنگل رد می‌شد جان خود را از دست داده‌اند. شاه متحیر و مبهوت این چشمه زیبای آب داغ می‌شود و دستور می‌دهد که درختان این جنگل را همه قطع کنند و در میان آن شهری بزرگ بسازند که به تفلیس امروزی شهرت دارد.

اطلاعات تکمیلی درباره تفلیس

تفلیس بزرگ‌ترین شهر و همچنین پایتخت کشور گرجستان می‌باشد که در کنار رود کر واقع شده است. همانطور که گفته شد، این شهر قبلا جنگلی بسیار بزرگ با چشمه آب داغ بود که مورد توجه امپراطوران باستانی ایبری قرار می‌گرفت و آن‌ها معمولا این بخش را برای شکار و تفریح انتخاب می‌کردند. پادشاهان مختلفی که حکومت می‌کردند معمولا این شهر را به دلیل شرایط جغرافیایی مناسبی که دارد، به عنوان پایتخت خود انتخاب می‌کردند. جالب است بدانید که قدمت این شهر به قرن 5 میلادی بر می‌گردد.

با اینکه کشور گرجستان و شهر تفلیس از لحاظ موقعیت مکانی در آسیا قرار دارند، اما بیشتر یک کشور غربی قلمداد می‌شوند که در ادامه به دلایل آن خواهیم پرداخت. فرهنگ غنی کشور گرجستان آمیزه‌ای از فرهنگ اروپایی و شرقی است که تلفیق این دو مورد باعث زیبایی و دلنشینی فرهنگ مردم گرجی شده است.

از عمده دلایل غربی قلمداد شدن مردم گرجستان، می‌توان به دین مسیحیت کشور گرجستان اشاره نمود که دین اکثریت مردم را تشکیل می‌دهد. همچنین گرجستان مدت زمانی را عضو اتحاد جماهیر شوروی بود که این مورد نیز بی‌تاثیر نیست. کشور گرجستان همچنین در مراسمات و رویدادهای مختلف اتحادیه اروپا حضور کاملا فعال دارد که نشان دهنده این مسئله می‌باشد.

سبک معماری تفلیس معمولا مدرن، قرون وسطایی، کلاسیک و آسیای میانه می‌باشد و همچنین بافت شهری تفلیس نیز اروپایی می‌باشد که باعث چندبرابر شدن زیبایی این شهر بزرگ شده است.

امنیت شهر تفلیس

بسیاری از افرادی که قصد دارند مدت طولانی‌تری را در شهر مقصد سپری کنند، معمولا اهمیت بالایی به امنیت شهر مورد نظر می‌دهند.

امنیت تفلیس و کشور گرجستان با توجه به آمار و ارقام در شاخص‌های جهانی، بالاتر از سوئیس، اردن، آمریکا و ایران می‌باشد! در این شاخص جهانی امنیت تفلیس نسبت به تهران 40 درصد بیشتر است. جرم‌هایی مانند کیف‌قاپی و فروش مواد مخدر در تفلیس بسیار پائین است. امنیت پیاده روی کردن در روز و شب هر دو بالا قلمداد می‌شود و شما می‌توانید با خیالی آسوده به گشت و گذار در این شهر بپردازید.

اخذ ویزا و سفر به تفلیس

بیش از هرچیزی، انتخاب شما در خرید تور مسافرتی و همچنین آژانس مسافرتی در کیفیت سفر شما به تفلیس تاثیرگذار است. آژانس مسافرتی گلبرگ سیر با تنوع قیمتی بالای خود در احیای تورهای مسافرتی، به شما این امکان را می‌دهد که سفری لذت بخش و پربازده داشته باشید؛ این مورد خصوصا برای افرادی که قصد کنترل هزینه و صرفه‌جویی را دارند مهم است.

کارشناسان مجرب تور گرجستان نوروز گلبرگ سیر به شما کمک می‌کنند که اطلاعات کامل و جامعی را درباره هر تور مسافرتی به دست آورید و همچنین در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای خود را برای سفر به گرجستان دریافت کنید. شما برای کنترل هزینه مسافرت خود، نیاز به اطلاعات خاصی از جمله معیارها و ملاک‌هایی که باعث افزایش قیمت در سفر به گرجستان می‌شوند نیاز دارید که با دریافت آن‌ها از طریق مشاوره می‌توانید به بهترین شکل هزینه‌های خود را در کنار سفری لذت بخش مدیریت کنید.

vida

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارمنستان، سفر به سرزمین طعم‌ها و دیدنی‌ها

سه‌شنبه 6 دی 1401
یکی از مقاصد تور خارجی در میان ایرانی‌ها، کشور ارمنستان بوده که سالانه هموطنان ما با تور ارمنستان راهی این دیار زیبا و باستانی می‌شوند. به گزارش ایسنا بنابر اعلام سلام پرواز، ارمنستان از همسایه‌های ایران بوده که قدمتی سه هزار ساله را پشت سر دارد. این قدمت و تاریخ […]

دسترسی های سریع